Minäpoika osaan poseerata, jos haluan. Useimmiten en.

Hiekkaranta on jännittävä. Sieltä löytyy vaikka mitä. Tässä lokinsulka.

En käsitä ollenkaan aaltoja. Vaikka kuinka otan kiinni sitä valkoista kuohua, niin aina se katoaa johonkin.

Äiskä tykkää kuvata maisemia (minun lisäkseni). Tässä oli hauska vihreä rantalinja. Kiersimme koko lampareen ympäri. Siellä oli jotain, mitä aiotaan tulla muutaman viikon päästä keräämään. En ymmärrä, ihmisten kotkotuksia.Mutta minäpoikapa syönkin vesimelonia.

Tässä minä olen arestissa. Äiskä meni käymään sellaisessa pienessä kopperossa ja kielsi Iskää ehdottomasti päästämästä minua sinne, kun joku takaluukku on kuulemma auki ja minä kuulemma saattaisin kömpiä sinne.

Minut nostettiin pöydälle odottamaan ja olin niin suivaantunut, etten huolinut Iskältä ees kaneliässää.

Tässä Äiskä on jo palannut ja minä leppynyt ja syönyt jo sen keksinkin. Alko niin ramasemaan koko metäsä rämpiminen ja Äiskä nosti minut maajalkaan ja nukahdin sen jalkoihin. Ja olin niin kuitti, että saivat kantaa minut autoon !